Canalul Siret-Bărăgan la linia de start

0
8

Autostrada apei, din ce în ce mai aproape de realitate
Comisia Tehnico-Economică din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale a avizat documentația privind reabilitarea Canalului Siret-Bărăgan pe tronsonul Haret-limită cu localitatea Garoafa din județul Vrancea. Dacă licitațiile și lucrările de execuție vor continua într-un ritm susținut, precizează directorul Agenției Domeniilor Statului, George Sava, în câțiva ani canalul ar putea fi construit și dat în funcțiune iar unul dintre marii beneficiari este județul Buzău.
Potrivit specialiștilor, partea componentă a Câmpiei Române aflată de-a lungul canalului Siret-Bărăgan are o suprafață agricolă de peste 700.000 de hectare dar este deficitar în resurse de apă. Secetele se manifestă anual motiv pentru care este necesară irigarea. Pentru a asigura volumul de apă necesar irigării terenurilor, singura soluție ar fi realizarea unei deviații din râul Siret care să străbată întreaga zonă de câmpie. În vederea suplimentării debitului de apă din canal, potrivit unui studiu s-au prevăzut două prize pentru preluarea apei din râurile Putna și Buzău. După ani de zile, timp în care lucrările la canal au fost sistate, Ministerului Agriculturii a avizat documentația privind reabilitarea Canalului Siret-Bărăgan pe tronsonul Haret-limită cu localitatea Garoafa.
Canalul Siret-Bărăgan ar urma să fie construit pe o distanță de 190 de km. Potrivit proiectului, printre altele la magistrală ar urma să fie prins sistemul de irigații Râmnicu-Sărat Nord care deservește peste 20.000 de hectare. Totodată, ar urma să fie înființate alte sisteme noi de irigații, respectiv Râmnicu-Sărat Sud, Buzău-Sărata, Bogza-Balta Albă și Pogoanele-Fundata. Dacă demersurile începute în județul Vrancea ar continua în același ritm, atunci într-un orizont de timp, nu foarte îndepărtat am putea vorbi despre un canal de irigații național.
Potrivit specialiștilor, canalul Siret-Bărăgan ar putea avea un impact major asupra dezvoltării industriei viei și a vinului, a prelucării fructelor având în vedere podgoriile și zonele pomocile din Vrancea și Buzău. Totodată, ar putea fi obținute sporuri considerabile la producțiile de grâu, porumb, soia, floarea-soarelui și furaje.
Realizarea Canalului Siret-Bărăgan ar însemna un pas semnificativ în securitatea și siguranța alimentară.

Florin Zafiu
Adrian Meteleanu

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ