CARD NEFUNCȚIONAL

0
34

Mai bine de o lună de zile a trecut de când platforma informatică a asigurărilor de sănătate nu funcționează. Săptămâna aceasta, sistemul a funcționat temporar, timp de câteva ore. Practic, cardul de sănătate al pacienților asigurați este inutil în aceste zile pentru că nu poate fi folosit nici de către medici, nici la farmacii. În același timp, și pacienții sunt plimbați pe drumuri pentru a primi o rețetă compensată sau o trimitere către un medic specialist.
Au trecut 33 de zile de când cardul de sănătate al asiguraților nu poate fi folosit. Platforma informatică a asigurărilor de sănătate nu funcționează, iar medicii și pacienții sunt disperați. Pe de o parte, cadrele medicale pierd foarte mult timp până când serviciile prestate de ei sunt validate. În plus, doctorii stau cu teamă că serviciile nu le vor fi decontate de către Casele de Sănătate pe motiv că nu au fost validate în sistemul informatic sau pentru că nu au reușit să le trasmită în timp util din cauza nefuncționării platformei asigurărilor de sănătate.
La rândul lor, și pacienții sunt afectați de nefuncționarea platformei informatice. În primul rând, bolnavii sunt nevoiți să piardă mult timp în cabinetele medicilor până când primesc rețetele sau trimiterile de care au nevoie. Uneori aceștia fac mai multe drumuri între cabintele medicale și farmacii până primesc tot ce au nevoie.
Casa Națională de Asigurări de Sănătate, instituția responsabilă pentru funcționarea sistemului, a anunțat că o echipă mixtă formată din specialiști IT din sistemul de sănătate lucrează pentru a remedia disfuncționalitățile, încă din data de 25 iulie, însă nu a anunțat și un termen la care se vor încheia lucrările la platforma de sănătate.

DENISA IRIMIA/ ROBERT OPREA

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ