GESTIONAREA DEŞEURILOR, O URGENȚĂ! CJ a dat explicații la Minister

0
64

Master-Planul pentru gestionarea deşeurilor din judeţ este un proiect inițiat în urmă cu mai bine de șapte ani și reprezenta o necesitate pentru județul nostru astfel încât să ne aliniem legislației europene în privința gestionării deșeurilor. Proiectul urma să se realizeze cu fonduri europene, valoarea proiectului fiind de 37 de milioane de euro. Pentru a primi banii europeni a fost nevoie de înființarea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară Eco Buzău 2009 care să cuprindă mai multe orașe și comune buzoiene. Numai că, la scurt timp după constituirea Asociației, mai multe unități au ales să se retragă și astfel s-a pierdut finanțarea europeană. Acum, autorităţile trebuie să o ia de la capăt şi să încerce să închidă gropile de gunoi din judeţ care sunt neconforme. Iar pe viitor vor încerca să implementeze un nou masterplan de gestionare a deşeurilor. În acest sens, autoritățile județene au fost chemate la Minsterul Dezvoltării pentru a discuta problema deșeurilor.
Master-planul de gestionare a deșeurilor s-a năruit după retragerea din Asociația de Dezvoltare a orașelor Buzău, Râmnicu Sărat, Pogoanele și Gălbinași. Șefii administrațiilor locale au motivat retragerea prin înființarea unui sistem de management al deșeurilor la nivel local. Numai că acesta nu a mai fost realizat și, în același timp, s-a pierdut și finanțarea europeană. Acum Consiliul Județean încearcă să atragă din nou fonduri nerambursabile.
Finanțarea europeană s-a pierdut în anul 2015 după un lung șir de dispute între partidele care compun Consiliul Județean Buzău.

DENISA IRIMIA

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ