Colegiul Prefectural a aprobat înfiinţarea unui birou de consiliere şi de verificare a documentaţiilor pentru solicitanţii de fonduri europene sau guvernamentale. Înfiinţarea şi organizarea Biroului reprezintă o acţiune de sprijin în vederea facilitării procesului de avizare şi autorizare al proiectelor, precum şi a reducerii riscului de respingere al acestora. Grupul ţintă îl reprezintă solicitanţii publici de fonduri europene, guvernamentale şi locale prin programe. Prefectul, Carmen Ichim şi-ar dori ca printre beneficiari să se numere atât personae juridice, cât şi persoane fizice din judeţul Buzău.
Potrivit regulamentului de organizare aprobat în şedinţa Colegiului Prefectural, Biroul funcţionează la sediul Consiliului Judeţean Buzău, într-un spaţiu alocat acestui scop, iar site-urile Precturii şi Consiliului Judeţean vor avea o secţiune dedicată acestei activităţi. Secretariatul Biroului este asigurat de către Instituţia Prefectului Judeţul Buzău şi Consiliul Judeţean, care, în termen de 15 zile lucrătoare de la aprobarea Regulamentului, va elabora procedura de funcţionare. Programul de lucru al Biroului este stabilit de comun acord cu instituţiile reprezentate în cadrul său, astfel încât să răspundă într-o măsură cât mai mare nevoilor şi aşteptărilor grupului ţintă şi va fi flexibil.(Laurenţiu Marinov)