Psihologii vorbesc despre violența în școli

0
26

10.000 de acte de violență în anul școlar 2021-2022
Problemele de comportament ale elevilor și cazurile de violență în școli capată o dimensiune din ce în ce mai mare. Potrivit unui raport al Ministerului Educației în anul școlar 2021-2022 au fost raportate la nivel național aproape 10.000 de acte de violență, mai multe cu 2000 față de anul de referință. Fenomenul poate îmbrăca mai multe forme. Fie că vorbim despre bullyng, agresiuni sau comportamente neadecvate în timpul orelor de curs, toate laolaltă scot la iveală o imagine care afectează mediul școlar. Iar toate aceste lucruri au în primul rând o componentă psihologică, sunt de părere specialiștii. Psihologul Carmen Neagu, cadru didactic la Liceul de Arte “Margareta Sterian” Buzău consideră că în anumite situații elevii ar trebui să fie evaluați de către profesori înainte de a pune în practică sancțiuni.
Totuși niciun motiv nu ar trebui să determine un profesor să nu ia măsuri în situația în care un elev tinde să nu asculte de cadrele didactice sau să genereze o atmosferă care nu este propice actului de predare și învățare la clasă. Sancțiunile totuși ar trebui aplicate etapizat și în funcție de comportamentul fiecărui școlar.
Ministerul Educației întocmește anual un raport în care prezintă analiza fenomenului violenţei în mediul şcolar la nivel național, realizat pe baza datelor statistice transmise de inspectoratele școlare județene și face ulterior recomandări.

Florin Zafiu

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ