Sistemul în baza căruia funcţionează cardul de asigurări de sănătate este blocat de la începutul lunii august. Medicii de familie nu pot verifica dacă pacienţii au sau nu calitatea de asigurat, nu pot elibera bilete de trimitere, nu pot da reţete şi nu pot valida consultaţiile pe care le fac. În același timp, pacienții sunt puși pe drumuri și au de așteptat chiar și câteva zile până primesc rețetele de care au nevoie.
Încă din primele zile ale lunii august, sistemul informatic al cardului naţional de sănătate a început să funcţioneze cu sincope repetate, fapt ce pune serios la încercare răbdarea medicilor de familie şi pe a pacienţilor, deopotrivă. Situația se repetă periodic, în special la final de lună, atunci când medicii trebuie să predea situațiile către casele de asigurări de sănătate. Și în primele zile ale lunii sistemul se blochează, atunci când vin foarte mulți pacienți aflați în evidențele doctorilor și au nevoie de rețete pentru a-și continua tratamentele.
Sute de buzoieni care, în ultimele zile, au mers la cabinetele medicilor de familie şi au aşteptat minute în şir la rând pentru reţete, trimiteri şi concedii medicale au fost anunţaţi că trebuie să revină în ziua următoare deoarece sistemul electronic al cardului de sănătate este blocat. Unii pacienţi au fost purtaţi astfel pe drumuri chiar şi şapte zile la rând, în vreme ce alţii au renunţat la reţetele compensate şi gratuite şi au ales să scoată bani din buzunar pentru medicamentele de care au avut nevoie.
Singurele precizări care vin dinspre Casa Județeană de Asigurări de Sănătate spun că, până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă sau se eliberează în regim off-line.
DENISA IRIMIA/ ALEX NICOLA