TOT FĂRĂ APĂ CALDĂ

0
280

26 august era data anunțată de autoritățile locale pentru reluarea furnizării de apă caldă, la robinete. Numai că buzoienii racordați la sistemul centralizat s-au trezit și luni, tot cu dușuri reci. Se pare că lucrările la noul sistem de termoficare nu au fost finalizate. Deocamdată, conducerea Regiei Autonome Municipale nu a vrut să ofere o dată la care se va relua furnizarea apei calde, ci s-a rezumat doar la a trimite un comunicat de presă în care aruncă cu noroi în fostul furnizor de agent termic, uitând că buzoienii vor doar să știe doar când vor avea parte, din nou, de dușuri calde, mai ales în această perioadă caniculară.
Ziua de luni, 26 august, era așteptată cu multă nerăbdare de către buzoienii racordați la sistemul centralizat de încălzire. Aceștia aveau asigurări de la Regia Autonomă și de la Primărie că va fi reluată furnizarea apei calde. Numai că, surpriză, abonații RAM au parte tot de dușuri reci. Întrebată ce probleme au apărut de nu a putut fi furnizată apa caldă, conducerea RAM Buzău s-a rezumat în a trimite jurnaliștii la lecturarea unui comunicat de presă.
Practic, reprezentanții Regiei nu au vrut să explice care sunt cauzele care au împiedicat furnizarea apei calde și nici nu au avansat un termen. Aceștia au transmis un comunicat de presă, în care amintesc de cauzele care au condus la această situație, subiect abordat de nenumărate ori, atât de șefii RAM, cât și de primarul Constantin Toma, uitând că pe abonați îi interesează de când vor avea apă caldă și nu conflictele dintre municipalitate și Ecogen.
(…) am fost nevoiți într-o perioadă extrem, extrem de scurtă, să finalizăm lucrările de montare și punere în funcțiune a unui cazan de 10 Gcal la PT4 – Dorobanți, care au presupus pe lângă un șir lung de termene în instanță, proiectare, mutarea cazanului, branșament de gaz, refacerea instalațiilor electrice, autorizări, licențe. Să nu uităm că ECOGEN a pus toate piedicile posibile încât cazanul de 10 Gcal, ce aparținea municipalității, să nu poată fi relocat din incinta CET în PT4, acesta fiind principalul motiv pentru care există aceste întârzieri în reluarea furnizării apei calde. Urmare unor speculații apărute în spațiul public, vă asigurăm că au fost respectate toate impunerile legislative referitoare la mediu și ale nivelului de zgomot. De altfel echipamente similare sunt deja funcționale atât în Buzău (CT1, 2, 4 și 5) cât și în țară. Vă asigurăm că se depun eforturi uriașe pentru asigurarea apei calde menajere și a încălzirii, celor aproximativ 6.000 de apartamente aflate în această situație”, se arată în comunicatul de presă al Regiei Autonome Municipale.
Se pare că frunziarea apei calde se va relua în această săptămână, însă nu este cunoscută o dată exactă.

DENISA IRIMIA/ ROBERT OPREA

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ