Funcționarea serviciului este strâns legată de personalul calificat
Numărul din ce în ce mai mare de turiști care au ales în ultimii ani să descopere munții Buzăului și peisajele sălbatice de la curbura Carpaților a determinat conducerea Consiliului Județean Buzău să i-a decizia de a înființa un serviciu public de salvamont. Nu de puține ori în cazul unor turiști rătăciți, jandarmii montani au fost nevoiți să intervină motiv pentru care s-a ajuns la concluzia că este nevoie de un serviciu specializat. A fost găsit deja și un sediu în orașul Pătârlagele.
Sediul există, în schimb așa cum se întâmplă în mai toate domeniile de la o vreme, nu este de găsit personalul calificat. De acest lucru ține în definitiv funcționarea serviciului de Salvamont.
Serviciul de salvamont va urma să numere un minim de șase salvatori. La acest moment intervențiile în cazul unor accidente sau persoane rătăcite sunt efectuate de către jandarmii montani și angajații Inspectoratului pentru Situații de Urgență Buzău.
Florin Zafiu
Adrian Meteleanu