Conducerea Prefecturii este în continuare nemulţumită de ritmul lucrărilor la podul de la Mărăcineni. Din această cauză, responsabilii şantierului, precum reprezentanţii instituţiilor cu atribuţii în monitorizarea proiectului de reabilitare, au fost convocaţi într-o şedinţă la Prefectură pentru a da explicaţii cu privire la întîrzieri.
La o lună de la debutul proiectului de reabilitare a podului metalic, prefectul Județului Buzău, Carmen Ichim, i-a convocat pe reprezentanții firmei de construcții, ai firmei de proiectare, Secției de Drumuri Naționale, Inspectoratului Teritorial de Muncă, Poliţiei, precum și pe dirigintele de șantier într-o ședință de analiză a stadiului lucrărilor la acest important obiectiv. Prefectul și-a exprimat nemulțumirea cu privire la ritmul de până acum al lucrărilor, apreciind că folosirea unui număr redus de muncitori a generat întârzieri pe fiecare etapă a proiectului.
„Firma de construcții a dat asigurări că va recupera aceste întârzieri prin suplimentarea forțelor, astfel ca în afară de lucrătorii care se vor ocupa de sablarea și vopsirea structurii metalice, să aloce permanent un număr de 20 de muncitori pentru repararea plăcilor betonate și turnarea unei șape noi, înaintea operațiunii finale de asfaltare.Prefectul Județului Buzău a mai cerut reprezentanților ITM și celor de la Drumuri Naţionale să verifice zilnic dacă firma constructoare își respectă obligațiile asumate în urma discuțiilor, iar dirigintele de șantier urmează să prezinte săptămânal un raport cu privire la stadiul lucrărilor”, se arată într-o postare pe Facebook, a Instituţiei Prefectului.
Prefectul şi-a manifestat nemulţumirea cu privire modul în care se munceşte la refacerea podului podului metalic de la Mărăcineni, încă de la debutul lucrărilor. Pentru a evita depăşirea termenului de execuţie, Carmen Ichim a expus situaţia reprezentanţilor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere cu care a avut o întâlnire, la Buzău, la începutul lunii. Mai mult, a fost sesizat Inspectoratul Teritorial de Muncă pentru a afla câţi muncitori lucrează, în realitate la pod, după ce zile la rând, pe şantier nu au fost văzuţi mai mult de 4-5 angajaţi.
Laurenţiu Marinov/Robert Oprea