Asociaţiile de proprietari trebuie să se implice în menţinerea curăţeniei în spaţiile de depozitare a gunoiului, iar pentru rezolvarea acestor situaţii este necesară colaborarea dintre cetăţeni şi operatorul de salubritate. În acest sens, societatea RER SUD, vine în sprijinul asociaţiilor de proprietari prin realizarea unui program periodic de igienizare a platformelor şi a recipientelor.
Asociaţia de proprietari PT 10/2 Unirii reprezintă un exemplu de bună practică în gestionarea deşeurilor generate de locatarii blocurilor deservite. Datorită implicării permanente a conducerii asociaţiei de proprietari în dialogul cu locatarii, aceasta este una din puţinele din oraş care şi-au respectat obligaţiile privind igienizarea spaţiilor de depozitare a deşeurilor existente în incinta blocurilor.
Din păcate, puţine asociaţii înteleg obligativitatea legală pe care o au în ceea ce priveşte responsabilizarea locatarilor în aceaste privinţe. Mai exact, asociaţiile de proprietari trebuie să-şi menţină în condiţii de igienă, spaţiile special amenajate pentru depozitarea deşeurilor cât şi recipientele din interiorul acestora, pubele pe care le-au primit în custodie din partea RER SUD.
În aceste condiţii, ca şi în cazul utilizatorilor de la case, deţinătorii recipientelor au obligaţia de a şi le spăla periodic, astfel încât să nu devină un focar de infecţie pentru locatari. Trebuie precizat faptul că şi locatarii pot contribui decisiv la menţinerea curată a pubelelor prin folosirea sacilor menajeri pentru depozitarea deşeurilor menajere şi a sacilor galbeni pentru deşeurile reciclabile. Evident că aruncarea deşeurilor menajere direct pe tubul colector conduc la murdărirea acestuia şi la emanarea unor mirosuri greu suportabile, mai ales pe timp de vară.
RER SUD, în calitate de operator de salubritate vine în sprijinul asociaţiilor de proprietari prin realizarea unui program periodic de igienizare a platformelor şi a recipientelor, însă curăţarea completă a acestora devine problematică în situţtia în care pubelele prezintă un strat gros de mizerie. Aşadar, pentru rezolvarea acestor situaţii este necesară colaborarea dintre cetăţeni şi operatorul de salubritate.
Laurenţiu Marinov/Robert Oprea