ELEVII VOR TEORIE, NU MESERIE

0
58

În ultima perioadă, învățământul profesional a pierdut teren în fața celui teoretic. Cei mai mulți dintre elevi s-au îndreptat către instituțiile de învățământ care le-ar asigura o carieră în servicii sau în administrația publică.

Meseriașii cu state vechi în domeniu au ajuns la vârsta pensionării, iar tinerii nu au mai fost interesați de învățământul profesional astfel încât marile nume din industria locală se confruntă cu lipsa de meseriași. Pentru a le trezi elevilor interesul față de industrie, autoritățile locale și societățile interesate de forță de muncă și-au dat mâna pentru a pune la punct un parteneriat.

Astfel, Buzăul a devenit unul din puținele județe din țară în care, în anul școlar 2017 – 2018, va fi implementat învățământul dual. Au fost înființate 112 locuri pentru elevii interesați să învețe o meserie, atât teoretic, cât și practic la agenții economici din industria locală. Meseriile pe care le pot învăţa sunt cele de electrician exploatare joasă tensiune, sudor, operator la mașini cu comandă numerică, lăcătuș construcții metalice și strungar. Elevii claselor a IX vor beneficia, pe lângă orele practice de curs, în care își pot însuși o calificare și de o asigurare a locului de muncă, și un salariu atractiv.

Clasele au fost înființate în Liceele tehnologice Dimitrie Filipescu și Grigore C. Moisil din municipiul Buzău. În debutul noului an școlar, planul autorităților se îndreaptă spre un eșec, după ce puțini elevi și a părinți se arată interesați de învățământul dual.

Astfel, până acum, mai bine de jumătate din cele 112 locuri disponibile nu au fost ocupate.

În aceste condiții, învățământul dual își pierde scopul din cauza dezinteresului pe care îl manifestă elevii și părinții. În contextul în care cele patru clase nu vor fi ocupate până în debutul noului an școlar, fie vor fi desființate, fie va fi organizată o singură clasă pentru meseria cea mai solicitată. Deocamdată, cea mai căutată calificare este cea de sudor.

(Florin Zafiu)

 

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ