ÎNVĂȚĂMÂNT GRATUIT, ÎN MOD VIRTUAL

0
53

Suntem la pământ în ceea ce privește educația: abandon școlar în floare, rezultate sub așteptări la exemenele de evaluare națională și de bacalaureat sau cadre didactice neplătite de luni bune, pentru drepturile câștigate în instanță. Acestea sunt doar câteva dintre problemele din educație, pe care ministrul Liviu Pop le știe foarte bine. Și totuși, o nouă inițiativă a demnitarului pare să aducă și mai multă incertitudine în învățământul acestor vremuri.

De acum înainte, elevii vor învăța după manuale în format electronic. Mai exact, se asigură învățământ gratuit în mod virtual. Totodată, cei care doresc să învețe după manualul tipărit, trebuie să și-l cumpere singuri, fără să mai existe posibilitatea de a primi cărțile de la școală. Anunțul a venit chiar de la ministrul Educației, Liviu Pop în cadrul unei videoconferințe pe care a avut-o cu toate inspectoratele școlare din țară, sindicaliști din învățământ și reprezentanți ai Consiliilor părinților și elevilor.

Inițiativa demnitarului nu pare să fie una tocmai inspirată, dacă se ia în calcul faptul că, cel puțin în mediul rural, în zonele de munte, unde cu greu pompierii sau ambulanțele pot ajunge, sunt școli care numără pe degete elevii ce le mai calca pragul. Intenția ministrului Educației ridică multe semne de întrebare mai ales, în rândul familiilor cu probleme financiare, care abia trăiesc de pe o zi pe alta. Atât reprezentanții Consiliilor părinților și elevilor consideră că ideea ministrului este destul de greu de implementat.

În cadrul aceleeași videoconferințe, ministrul Educației, Liviu Pop a venit și cu o veste bună, cel puțin pentru părinți. Este vorba despre propunerile pentru manualele auxiliare, care pot fi făcute până pe data de 8 octombrie, urmând ca din data de 10 octombrie, acestea să fie avizate.

Totodată, Liviu Pop a lansat în dezbatere publică Legea națională a învățământului. Atât șefi de inspectorate școlare județene, sindicaliști din învățământ precum și reprezentanți ai Consiliilor părinților și elevilor trebuie să identifice care sunt cele 5 puncte forte sau 5 puncte slabe ale acestui act normativ. (Dana Sin)

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ