PODUL DE LA MĂRĂCINENI, ȘUBRED LA TOATE ÎNCHEIETURILE! Probleme și la structura din râu

0
917

Comitetul Judetean pentru Situatii de Urgentă a solicitat Ministerului Transporturilor si Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere urgentarea interventiei pentru reparatiile ce trebuie făcute la podul de la Mărăcineni. Structura de sub carosabil a suferit avarii serioase ce necesită consolidări. Însă a mai apărut un alt amănunt extrem de îngrijorător: pragul albiei din zona podului este erodat, iar în acea zonă este nevoie de o altă interventie rapidă.
Autoritățile locale s-au intrunit într-o ședință de urgență pentru a lua masuri în privinţa problemelor semnalate la structura veche a podului de la Mărăcineni. Autorităţile au decis să înainteze adrese la Ministerul Transporturilor şi la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere prin care să solicite efectuarea de urgenţă a unei expertize tehnice şi găsirea unei soluţii imediate de demarare a lucrărilor de reparaţii la pod. Însă problemele semnalate acum fac referire la degradări ale plăcii suprabetonate de sub covorul asfaltic care s-au agravat de-a lungul timpului. Podul de la Mărăcineni este zilnic tranzitat de peste 40.000 de mașini, foarte multe de mare tonaj, care suprasolicită suprastructura podului vechi, Ba mai mult, o parte dintre transportatori nu respecta restricția de 40 de tone de incarcatura si incalca si restrictia de viteză, de 10 km pe oră.
O altă problemă a fost semnalată si de specialiștii de la Direcția Apelor. Există eroziuni şi la pragul albiei din zona podului, lucru care ar putea pune în pericol structura de bază.
Specialiștii atrag atenția că albia râului Buzău este exploatată haotic în amonte de pod, de către cei care fac afaceri cu balast, ceea ce afectează obiectivul. De altfel, după cum se știe, în 2005, podul s-a rupt după ce unul dintre picioare s-a deplasat tocmai din cauza exploatării din albia râului Buzău. S-au făcut numeroase anchete, dar nimeni n-a răspuns pentru acea avarie, care a produs bugetului național și transportatorilor pagube de sute de milioane de euro. Pentru această problemă este nevoie de un alt proiect și de o altă alocare de fonduri, diferite de cele solicitate pentru întărirea carosabilului. În prezent, autorităţile locale aşteaptă un răspuns din partea celor de la Bucureşti. Nu este exclus ca, din cauza stării de degradare a podului, sensul de mers dinspre Râmnicu Sărat spre Buzău să fie închis circulaţiei.

DENISA IRIMIA

DISTRIBUIȚI