Veste proasta pentru buzoienii care doreau sa se angajeze in administratia publica. Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta potrivit careia pana la sfarsitul acestui an sunt suspendate posturile vacante din institutiile publice locale si centrale. Măsura reprezintă o mare problema pentru activitatea din Primăria Buzău. În prezent, municipalitatea are un deficit de personal de 190 de angajati in toate departamentele. Edilul, Ct-n Toma spune că vrea să discute cu oficialii de la nivel central si sa le explice situatia, astfel încât angajările să fie deblocate, la Buzau.
Săptămâna trecută, premierul Mihai Tudose a anunțat că angajările în instituțiile bugetare vor fi blocate până la sfârșitul acestui an. Decizia nu este una pe placul edilului Constantin Toma care, de la instalarea in fruntea Primăriei, s-a lovit de criza de personal. De două ori, responsabilii din Palatul Comunal au întocmit o altă organigramă, însă aceasta a fost suspendată în urma proceselor deschise de polițiștii locali. Constantin Toma spune că a făcut demersuri către Agenția Națională a Funcționarilor Publici pentru a debloca o parte dintre functiile de conducere din cadrul Primăriei, iar răspunsul a fost unul favorabil.
Vestea venită de la Guvern, care anunță blocarea angajărilor la stat a picat ca un trăsnet pentru primarul Constantin Toma. Edilul a afirmat că va căuta soluții astfel încât măcar o parte din posturile foarte importante să fie scoase la concurs, în acest an.
Potrivit, ordonantei de Guvern, până la 31 decembrie 2017 angajarile la stat vor fi suspendate. Exista si cateva exceptii. Se vor putea face angajari in sistemul judiciar, diplomatie si atragerea de fonduri europene. De asemenea nu sunt suspendate angajarile pentru functiile de inalti functionari publici si posturile pentru care au fost deja demarate procedurile de angajare. Masura a fost impusa pentru realizarea unei analize privind necesarul de personal, eficienta managementului resurselor umane si rationalizarea cheltuielilor publice.
DENISA IRIMIA