Un singur jurist apăra cauza municipalității în diferitele procese pe care Primăria Buzău le are. Specialiștii nu se înghesuie să vină să lucreze la Palatul Comunal, așa că, în prezent la Departamentul Juridic al Primăriei există un singur jurist. Pentru a decongestiona activitatea acestui serviciu, municipalitatea a angajat o firmă de avocatură.
Încă de la preluarea mandatului, primarul Constantin Toma a atras atenția asupra crizei de juriști din Palatul Comunal. Activitatea la Departamentul Juridic este una destul de încărcată și mulți specialiști aleg să lucreze în altă parte. La un moment dat, se ajunsese în situația în care Primăria trebuia să se apere cu doar doi juriști în peste 500 de procese, la diferite instanțe din Buzău și din țară. Aceiași doi juriști trebuiau să rezolve și cele 698 de dosare ne¬soluționate pe Legea 10/2001, cea a restituirilor, dosare care zăceau în Primărie de mai bine de 15 ani. Pentru a debloca activitatea, a fost nevoie de externalizarea unei părți a serviciilor juridice. Și la ședința de luna aceasta, aleșii locali au votat un nou proiect de hotărâre în acest sens, dar cu toate acestea criza de juriști încetinește activitatea din Primărie.
Primăria Buzău nu poate face nici noi angajări pe aceste posturi deoarece noua organigramă care ar fi putut rezolva criza de personal din Palatul Comunal a fost suspendată de instanță.
DENISA IRIMIA/ ROBERT OPREA